REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
obowiązujący od dnia 28 lutego 2023 r.
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE I KORZYSTANIE ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
1. Niniejszy regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży, a
także zasady i warunki świadczenia usług elektronicznych świadczonych drogą
elektroniczną, dostępnych za pośrednictwem Sklepu internetowego dostępnego
pod adresem: www.greenestolive.com.pl.
2. Sklep internetowy prowadzony jest przez Greenelia Enterprise LLC spółka z
ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce z siedzibą w Gostyczynie, gmina
Nowe Skalmierzyce, miejscowość Gostyczyna 49/1, kod pocztowy 63-460,
wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego
prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto I Wilda w Poznaniu, IX
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS
0000988246, NIP 6222845669, REGON 52289557600000, poczta elektroniczna:
greenelia.agnieszka@gmail.com, numer telefonu kontaktowego: +48 514116079.
3. Regulamin jest skierowany zarówno do Klientów będących jak i niebędących
Konsumentami, którzy korzystają ze Sklepu internetowego, nieodpłatnych usług
elektronicznych lub zawierających Umowy Sprzedaży.
4. Informacje prezentowane w Sklepie internetowym stanowią zaproszenie do
zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, kierowane przez
Sprzedawcę do Klientów, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
5. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna do zarejestrowania Konta
Klienta oraz do zawarcia Umowy Sprzedaży.
6. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz
wykorzystywanie przez Klienta Sklepu internetowego, jego strony internetowej
lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z
prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
II. DEFINICJE
1. Ilekroć w Regulaminie użyto niżej wymienionych pojęć, pisanych wielką literą,
należy je rozumieć w sposób opisany poniżej:
a. Cena – wyrażona w złotych polskich wartość brutto Produktu.
b. Informacja handlowa – informacja służąca do promowania Produktów
oferowanych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego.
c. Klient – oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i
przepisami prawa będą świadczone usługi drogą elektroniczną lub z
którym zawarta będzie Umowa sprzedaży.
d. Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z
późniejszymi zmianami.
e. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej z
przedsiębiorcą, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą
lub zawodową. Konsumentem jest także Przedsiębiorca na prawach
konsumenta.
f. Produkty – oznaczają towary przedstawione przez Sprzedawcę za pomocą
Strony internetowej Sklepu internetowego, działającej pod adresem
www.greenestolive.com.pl, mogące być przedmiotem Umowy
sprzedaży.
g. Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę
organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność
prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub
zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
h. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca
działalność gospodarczą jeśli nabyła Produkt i w ten sposób zawarła
umowę ze Sprzedającym w celu bezpośrednio związanym z jej
działalnością gospodarczą, ale w sytuacji gdy umowa ta nie posiada dla
niego charakteru zawodowego w szczególności wynikającego z
wykonywanej przez niego działalności gospodarczej.
i. Przedsprzedaż – oznacza oferowanie przez Sprzedawcę możliwości
złożenia zamówienia na Produkty nie będące aktualnie w sprzedaży
dostępnej za pośrednictwem Sklepu internetowego.
j. Regulamin – oznacza niniejszy regulamin Sklepu internetowego.
k. Sprzedawca – Greenelia Enterprise LLC spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością Oddział w Polsce z siedzibą w Gostyczynie, gmina
Nowe Skalmierzyce, miejscowość Gostyczyna 49/1, kod pocztowy 63-460,
wpisaną do rejestru rejestru sądowego Krajowego Rejestru Sądowego
przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto I Wilda w Poznaniu, IX Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS
0000988246, NIP 6222845669, REGON 52289557600000.
l. Strona internetowa Sklepu – oznacza strony internetowe, pod którymi
Sprzedawca prowadzi Sklep internetowy, działający pod adresem
www.greenestolive.com.pl.
m. Trwały nośnik – oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi
lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do
niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez
czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą i które pozwalają na
odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci;
n. Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość,
dotyczącą sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz
Klienta/Konsumenta/Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta Produktu
za wcześniejszą zapłatą ceny powiększonej o opłaty dodatkowe w tym,
koszt wysyłki, której warunki określa niniejszy Regulamin;
o. Ustawa o prawach konsumenta – Ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta (t.j.: Dz.U. z 2020 r., poz. 287, z późn. zm.).
III. USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego, następujące
nieodpłatne usługi na rzecz Klientów:
a. prowadzenie Konta Klienta;
b. umożliwianie Klientom składania zamówień oraz zawierania Umów
sprzedaży, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;
c. umożliwienie Klientom korzystania z usług Koszyka;
d. umożliwienie przeglądania treści zamieszczonych w ramach Sklepu
internetowego.
2. Powyżej wskazane usługi elektroniczne świadczone są przez 7 dni w tygodniu, 24
godziny na dobę.
3. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz
sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym
poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.
4. Usługa prowadzenia Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu rejestracji, w
sposób opisany w niniejszym Regulaminie i polega na udostępnieniu Klientowi
dedykowanego panelu w ramach Strony internetowej Sklepu umożliwiającego
Klientowi:
a. podgląd statusu realizacji zamówień;
b. podgląd historii zakupów;
c. brak konieczności wprowadzenia swoich danych przy kolejnych
zamówieniach;
d. możliwość otrzymania rabatów i kuponów promocyjnych;
e. otrzymanie informacji handlowej na podany przez Klienta adres poczty
elektronicznej, w tym w szczególności informacji o Przedsprzedaży
organizowanej za pośrednictwem Sklepu internetowego.
5. Klient, który dokonał rejestracji Konta Klienta może zgłosić Sprzedawcy żądanie
usunięcia Konta Klienta, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia
Konta Klienta przez Sprzedawcę, może ono zostać usunięte do 14 dni od
zgłoszenia żądania.
6. Korzystanie z Koszyka rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta
pierwszego Produktu do Koszyka.
7. Usługa Koszyka świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i
ulega zakończeniu z chwilą złożenia zamówienia albo z chwilą wcześniejszego
zaprzestania składania zamówienia. Dodanie produktu do Koszyka nie stanowi
jego rezerwacji.
8. Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług
nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. W zgłoszeniu
reklamacyjnym Klient winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedawca
niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i
udziela Klientowi odpowiedzi.
9. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych można składać:
a. pisemnie na adres: Greenelia Enterprise LLC spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością Oddział w Polsce, gmina Nowe Skalmierzyce,
miejscowość Gostyczyna 49/1, kod pocztowy 63-460
b. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
sklep@greenestolive.com.pl
10. Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług
nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy lub
innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień
Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług
nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa – w szczególności:
przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Strony Internetowej lub innymi
działaniami hakerskimi. Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług
nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do
rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do Konta Klienta
i usług nieodpłatnych. Sprzedawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do
Konta Klienta i usług nieodpłatnych drogą elektroniczną na adres podany przez
Klienta w formularzu rejestracyjnym.
IV. REJESTRACJA KONTA KLIENTA
1. W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej
Rejestracji.
2. Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie internetowym.
3. W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny, udostępniony
przez Sprzedającego na Stronie Internetowej Sklepu i przesłać wypełniony
formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedającego poprzez wybór
odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu rejestracyjnym. Podczas
Rejestracji Klient ustala indywidualne hasło.
4. W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma możliwość
zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie
odpowiedniego pola w formularzu. Akceptacja Regulaminu jest warunkiem
koniecznym do składania zamówień na zakup Produktów.
5. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje
niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w
formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedawcę. Z tą
chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi
prowadzenia Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta
Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji danych.
V. WYMAGANIA TECHNICZNE
1. Korzystanie ze Sklepu internetowego wymaga spełnienia przez urządzenie
końcowe i system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, Wymagań
Technicznych. Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie ze Sklepu
internetowego było możliwe z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek
internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń
internetowych.
2. Minimalne wymaganie techniczne, których spełnienie jest niezbędne do
współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca
to:
a. posiadanie komputera lub innego urządzenia multimedialnego
podłączonego do Internetu;
b. dostęp do poczty elektronicznej;
c. posługiwanie się jedną z wymienionych przeglądarek internetowych:
Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i
wyższej lub Opera w wersji 12.0 i wyższej lub Google Chrome w wersji
23.0. i wyższej lub Safari w wersji 5.0 i wyższej;
d. Włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies
oraz obsługi Javascript.
3. W celu złożenia zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego lub za
pośrednictwem poczty elektronicznej oraz w celu korzystania z Usług
Elektronicznych dostępnych za pośrednictwem Sklepu internetowego, konieczne
jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
4. Sprzedawca stosuje mechanizm plików „cookies”, które podczas korzystania przez
Klientów ze Strony internetowej sklepu, zapisywane są przez serwer Sprzedawcy
na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików „cookies”
ma na celu poprawne działanie Strony internetowej na urządzeniach końcowych
Klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie
powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów ani w
oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient może
wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia
końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak
spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej
Sklepu.
5. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług
świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i
modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci
powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane
wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i
chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie
zwraca się do Klienta z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Haseł,
danych lub numerów kart kredytowych/debetowych.
VI. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
1. Przedmiotem sprzedaży są Produkty zaprezentowane na stronie Sklepu
internetowego. Główne cechy Produktu są określone na stronie Produktu lub w
inny właściwy dla danego Produktu sposób, w ramach Sklepu internetowego.
2. Sprzedawca umożliwia składanie zamówień na Produkty dostępne w Sklepie
internetowym, za pośrednictwem :
a. usługi Koszyka;
b. poczty elektronicznej;
3. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po
uprzednim złożeniu przez Klienta zamówienia.
4. Klient może składać zamówienia w Sklepie internetowym przez 7 dni w tygodniu,
24 godziny na dobę.
5. Sprzedawca umożliwia Klientowi złożenie Zamówienia za pośrednictwem Sklepu
internetowego w następujący sposób, kolejno:
a. Klient kompletuje zamówienie, dodając wybrane przez siebie Produkty do
Koszyka, po czym przechodzi do formularza zamówienia;
b. Klient posiadający Konto potwierdza w formularzu zamówienia aktualność
danych koniecznych do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży. Klient,
który nie posiada Konta musi samodzielnie wypełnić formularz zamówienia
w zakresie jego danych niezbędnych do zawarcia i realizacji Umowy
Sprzedaży. W każdym przypadku podanie nieaktualnych lub
nieprawdziwych danych Klienta może uniemożliwić realizację Umowy. W
formularzu zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta
następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica,
numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty
elektronicznej, numer telefonu kontaktowego. W wypadku Klientów
niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie firmy, a jeśli
zażądali oni w ramach formularza wystawienia faktury VAT, również
numeru NIP;
c. Klient wybiera jeden z udostępnianych przez Sprzedawcę sposobów
dostawy;
d. Klient wybiera sposób zapłaty Ceny i ewentualnych pozostałych
wskazanych w formularzu zamówienia sumarycznych kosztów realizacji
Umowy Sprzedaży;
e. Klient przesyła Sprzedawcy Zamówienie (składa ofertę) za pomocą
udostępnionej w tym celu funkcjonalności Sklepu Internetowego (przycisk:
„Zamawiam i płacę”). W przypadku Klienta, który nie posiada Konta i nie
akceptował wcześniej Regulaminu, wymagana jest akceptacja Regulaminu;
f. W trakcie składania Zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku
„Zamawiam i płacę” Klient ma możliwość samodzielnego korygowania
wprowadzonych danych w ramach panelu „Koszyk” poprzez dodanie lub
usunięcie danej pozycji z Koszyka. Usunięcie danej pozycji może
spowodować automatycznie usunięcie również innej pozycji z Koszyka z
uwagi na bezpośredni związek pomiędzy Produktami;
g. W zależności od wybranego sposobu zapłaty, Klient może zostać
przekierowany do stron zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, w celu
dokonania płatności;
h. Zamówienie złożone w postaci elektronicznej za pośrednictwem Sklepu
internetowego wiąże Sprzedawcę w momencie przesłania przez
Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia w wiadomości
elektronicznej na podany przez Kupującego e-mail, co stanowi
oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Kupującego. Z chwilą
otrzymania przez Kupującego potwierdzenia mailowego od Sprzedawcy,
zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
6. Jeżeli Klient dokonuje wyboru złożenia zamówienia za pośrednictwem poczty
elektronicznej, kolejno:
a. Sprzedawca wysyła do Klienta wiadomość elektroniczną z potwierdzeniem
treści proponowanej Umowy sprzedaży;
b. Konsument potwierdza Sprzedawcy zamówienie za pomocą wiadomości na
adres poczty elektronicznej, z którego otrzymał treść proponowanej
Umowy sprzedaży od Sprzedawcy;
c. w przypadku Konsumenta, który nie posiada Konta i nie akceptował
wcześniej Regulaminu, wymagana jest akceptacja Regulaminu przez
Konsumenta;
d. Po zweryfikowaniu zamówienia, bez nieuzasadnionego opóźnienia,
Sprzedawca wysyła do Klienta na podany adres poczty elektronicznej
wiadomość z:
❖ potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji i
potwierdzeniem zawarcia Umowy sprzedaży wraz z informacją o
cenie oraz podaniem kosztów dostawy albo
❖ informacją o nie przyjęciu wszystkich ofert na Produkty, złożonych
w ramach zamówienia.
e. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem
Sprzedawcy o przyjęciu oferty i z chwilą jego otrzymania przez Klienta
zostaje zawarta umowa sprzedaży.
7. Całkowita wartość zamówienia obejmuje Cenę oraz koszty przesyłki. O łącznej
cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem zamówienia, a także o
kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe)
oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o
obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany w trakcie składania
zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się
Umową sprzedaży.
8. Do każdego zamówienia Sprzedawca dołącza dowód zakupu w postaci paragonu.
Faktura VAT jest wystawiana na żądanie Klienta. Aby ją otrzymać Klient musi
poinformować o tym sprzedawcę w momencie składania zamówienia.
VII. PRZEDSPRZEDAŻ
1. Sprzedawca dopuszcza możliwość przedterminowej sprzedaży Produktów
dostępnych za pośrednictwem Sklepu internetowego (dalej jako: Przedsprzedaż).
Produkty objęte Przedsprzedażą będą posiadały w nazwie dopisek
“PRZEDSPRZEDAŻ”.
2. Przedsprzedaż będzie trwała w okresach wskazanych przez Sprzedawcę na
Stronie internetowej Sklepu internetowego, nie dłużej niż do wyczerpania
Produktów w Przedsprzedaży lub do zakończenia Przedsprzedaży.
3. Uczestnikiem Przedsprzedaży może być każdy Klient, który wyrazi chęć udziału w
Przedsprzedaży i dokona zamówienia Produktów, objętych Przedsprzedażą.
4. Zamówienia na Produkty objęte Przedsprzedażą można składać za pośrednictwem
usługi Koszyka lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. W zakresie zasad
składania zamówień, oferowanych metod dostawy oraz płatności znajdują
zastosowanie postanowienia niniejszego Regulaminu Sklepu internetowego, z
zastrzeżeniem poniższych postanowień:
a. Przewidywany termin dostępności Produktów objętych Przedsprzedażą
wynosi 3-4 miesiące od dnia złożenia i opłacenia zamówienia. Termin może
ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy;
b. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówień złożonych w
ramach Przedsprzedaży w przypadku niedostępności wystarczającej ilości
Produktu lub niemożności zrealizowania zamówienia ze względu na inne
okoliczności powodujące brak pozyskania Produktu objętego
Przedsprzedażą;
c. Sprzedawca realizuje wysyłkę Produktów objętych Przedsprzedażą według
kolejności zgłoszeń – daty zamówienia oraz dodatkowych kryteriów tj.:
płatność i dostępności zamówionego Produktu;
d. Informacja o przygotowaniu zamówienia do wysyłki będzie przekazana z
wyprzedzeniem na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej.
VIII. PŁATNOŚCI
1. Ceny udostępnione za pośrednictwem Sklepu internetowego zamieszczone przy
danym Produkcie stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie
kosztów Dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany
ponieść w związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany
przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu zamówienia.
2. Kupujący może uiścić zapłatę za zamówione towary przelewem bankowym na
rachunek bankowy Sprzedającego (przedpłata);
3. Dokonując przedpłaty przelewem bankowym, należność za zamówienia należy
uregulować na konto: PKO BP 10102022120000540204587756. Na poleceniu
przelewu należy podać numer zamówienia, datę zamówienia oraz imię i nazwisko
lub nazwę Klienta.
4. Okres ważności złożonego zamówienia wynosi 5 dni roboczych. Klient ma
obowiązek dokonania w tym czasie płatności za złożone zamówienie- w formie
przedpłaty. Po upływie tego terminu, jeśli przez ponad 5 dni roboczych Klient nie
zapłaci za zamówienie lub Sprzedający nie będzie mógł się skontaktować z
Klientem, żeby zrealizować zamówienie – Sprzedający może anulować
zamówienie (umowne prawo odstąpienia, zgodnie z art. 492 Kodeksu cywilnego).
IX. DOSTAWA
1. Sprzedawca zapewnia dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej za pomocą
firm kurierskich, zgodnie z obowiązującymi cenami w dniu złożenia zamówienia.
Każdy inny sposób zamówienia wymaga każdorazowo ustaleń pomiędzy
Sprzedawcą a Klientem.
2. Sprzedawca zamieszcza na Stronie internetowej Sklepu informację o liczbie dni
roboczych potrzebnych do dostawy i realizacji zamówienia.
3. Przesyłki zawierające oliwę w metalowych opakowaniach, ze względu na ciężar
przesyłki oraz nierównomierny rozkład ciężaru paczki, mogą ulec uszkodzeniu, np.
poprzez wgniecenia powstałe w metalowych opakowaniach, bez szkody dla ich
zawartości, czyli oliwy.
4. W zakresie sprzedaży Produktów na rzecz Klienta będącego Przedsiębiorcą, z
chwilą wydania Towaru przewoźnikowi, na Klienta przechodzą korzyści i ciężary
związane ze sprzedawanym Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej
utraty lub uszkodzenia. Klient, o którym mowa w niniejszym ustępie po
otrzymaniu Produktu jest zobowiązany sprawdzić jego stan w czasie i w sposób
przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W przypadku zniszczenia lub
uszkodzenia przesyłki zawierającej zamówione Produkty w trakcie jej transportu,
Klient, będący Przedsiębiorcą, zobowiązany jest do dochodzenia odszkodowania
bezpośrednio od firmy kurierskiej, będącej przewoźnikiem. Jednocześnie Klient
zobowiązany jest do spisania wraz z przedstawicielem firmy kurierskiej protokołu
stwierdzającego uszkodzenie, zniszczenie lub jakiekolwiek braki ilościowe lub
jakościowe widoczne w momencie odbioru przesyłki, pod rygorem utraty
jakichkolwiek uprawnień w stosunku do Sprzedającego.
X. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY PRZEZ SPRZEDAWCĘ
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zawartej Umowy sprzedaży
w terminie 14 dni od złożenia zamówienia, w przypadku:
a. uporczywego nieregulowania (ponad dwukrotne) przez Kupującego
płatności wynikających z poprzednich zamówień w terminach wynikających
z niniejszego Regulaminu;
b. niemożności zrealizowania całości lub części zamówienia z przyczyn
niezależnych od Sprzedawcy, w szczególności braków na magazynie lub
niemożności uzyskania Towaru od producenta w odpowiednim terminie;
c. powzięcia przez Sprzedawcę uzasadnionych wątpliwości co do przebiegu
zamówienia po stronie Kupującego.
2. Sprzedający odstępuje od Umowy sprzedaży poprzez złożenie Kupującemu
oświadczenia o odstąpieniu, przekazanego za pośrednictwem adresu poczty
elektronicznej, który Kupujący użył do kontaktu ze Sprzedającym.
XI. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Jeżeli Kupujący jest Konsumentem w rozumieniu art. 22 (1) Kodeksu cywilnego,
wówczas na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o Prawach Konsumenta
(tj. z Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.) przysługuje mu prawo do
odstąpienia od umowy zgodnie z poniższymi postanowieniami. Konsumentem jest
także Przedsiębiorca na prawach Konsumenta.
2. Konsument, który zawarł Umowę sprzedaży może w terminie 14 dni odstąpić od
niej bez podawania przyczyny.
3. Jeżeli Konsument korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia
Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez
Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
4. W wypadku odstąpienia Konsumentem ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu.
5. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży przez Konsumenta rozpoczyna
się z chwilą objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez
niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
6. Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy
oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego
wzór stanowi pkt XV niniejszego Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy
wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
7. W razie skutecznego wykonania prawa odstąpienia, umowę uważa się za
niezawartą, a Kupujący jest wolny od wszelkich zobowiązań. Jeżeli Konsument
złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedający przyjął jego
ofertę, oferta przestaje wiązać.
8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zakupionego
Produktu, będące wynikiem korzystania z Produktu w sposób wykraczający poza
konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania .
9. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi
wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu.
10. Zwrot płatności dokonany zostanie przy użyciu takiej samej formy płatności,
jakiej użył Konsument.
11. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Produktu, lub dostarczenia przez
Konsumenta dowodu odesłania Produktu, w zależności od tego, które zdarzenie
nastąpi wcześniej.
12. Zwrot Produktu powinien nastąpić niezwłocznie – na żądanie Sprzedającego –
wraz z wysłaniem oświadczenia o odstąpieniu albo oddzielnie – nie później
jednak, niż w terminie 14 dni od dnia wysłania przez Konsumenta oświadczenia o
odstąpieniu od umowy.
13. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w
odniesieniu do umów:
a. gdy przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany,
wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu
jego zindywidualizowanych potrzeb;
b. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu
zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia (przykładowo:
sery dostępne w ofercie sprzedażowej);
c. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w
zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można
zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (przykładowo:
otwarcie metalowej puszki z oliwą).
XII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY ZA BRAK ZGODNOŚCI TOWARU Z
UMOWĄ SPRZEDAŻY W OBROCIE POMIĘDZY KONSUMENTAMI ORAZ
PRZEDSIĘBIORCAMI Z UPRAWNIENIAMI KONSUMENTA
1. Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności
towaru z Umową sprzedaży, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w
ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia,
określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w
ich imieniu, jest dłuższy.
2. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub
Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli
doprowadzenie do zgodności towaru z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez
Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla
Sprzedawcy. Jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno
naprawy, jak i wymiany, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia towaru do
zgodności z Umową. W takim przypadku Konsument może złożyć oświadczenie o
obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy. Przy ocenie nadmierności kosztów dla
Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności
znaczenie braku zgodności towaru z umową sprzedaży, wartość towaru zgodnego
z Umową sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe
wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z Umową
sprzedaży.
3. Koszty napraw lub wymiany towaru ponosi Sprzedawca. Konsument jest
obowiązany udostępnić Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie w
celu jego odebrania, które odbywa się na koszt Sprzedawcy.
4. Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od
umowy jeżeli towar jest niezgodny z Umową sprzedaży.
5. Sprzedawca może nie przyjąć oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy
sprzedaży, jeśli wykaże, że brak zgodności towaru z Umową sprzedaży jest
nieistotny.
6. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Towar
Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca cenę nie później niż w terminie 14
dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
7. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej przesłania.
8. W celu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę, Kupujący powinien dostarczyć
zgłoszenie reklamacyjne wraz z towarem oraz dowodem zakupu:
a. poprzez wysyłkę Towaru na adres Sprzedawcy;
b. poprzez osobiste dostarczenie Towaru na adres wskazany przez
Sprzedawcę.
9. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dane osobowe:
a. imię nazwisko,
b. dane kontaktowe w postaci e-mail i numeru telefonu,
c. wskazanie przyczyny reklamacji,
d. treść żądania.
XIII. REKLAMACJE PRZEDSIĘBIORCÓW
1. Sprzedawca w przypadku sprzedaży Produktów ze Sklepu internetowego w
obrocie z Klientami będącymi Przedsiębiorcami wyłącza swoją odpowiedzialność z
tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne na zasadach określonych w kodeksie
cywilnym, w tym wyłącza odpowiedzialność za wady ukryte tych Produktów.
2. Sprzedawca, przy transakcjach z Klientami będącymi Przedsiębiorcami, ponosi
odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy
sprzedaży towarów lub usług jedynie w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody
i tylko w granicach rzeczywiście poniesionej przez Klienta straty – do wysokości
zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy. Wszelkie spory w zakresie transakcji
Sprzedającego z Klientami, będącymi Przedsiębiorcami, będą rozstrzygane przez
sąd powszechny właściwy według miejsca prowadzenia działalności Sprzedającego
lub przez Sąd właściwy miejscowo dla miasta Krakowa.
XIV. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Dane osobowe Klienta są przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora
danych osobowych.
2. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w celu
założenia Konta Klienta, korzystania z określonych usług elektronicznych,
zawarcia Umowy sprzedaży.
3. Zasady ochrony danych osobowych zamieszczone są w Polityce prywatności.
XV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin wchodzi w życie od dnia jego zamieszczenia na stronie internetowej
Sklepu internetowego i ma zastosowanie do zamówień złożonych od dnia 20
lutego 2023 roku.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. Wszystkie zamówienia
przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego
Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu
składania zamówienia przez Klienta.
3. Warunki i wszelkie relacje (w tym spory) pomiędzy Klientem a Sprzedawcą w
związku z zawarciem Umowy sprzedaży podlegają prawu polskiemu
(Rzeczypospolitej Polskiej), a każda strona (w tym Klient) poddaje się osobistej i
wyłącznej jurysdykcji sądów powszechnych znajdujących się w Polsce.
4. Sprzedawca informuje Klienta będącego Konsumentem o możliwości skorzystania
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach
internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów.
Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie
Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie
internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sprzedawca informuje,
że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma
internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i
przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
XVI. WZÓR ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Miejscowość, data
………………………………………
………………………………………
………………………………………
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
Adres konsumenta(-ów)
Nazwa i adres przedsiębiorcy
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
lub poza lokalem przedsiębiorstwa
Ja/My (*)………………….……………niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*)
odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) ………………………………..……
umowy dostawy następujących rzeczy(*) …………………………………………………………..
umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy/o świadczenie
następującej usługi(*)……………………………………………………………………..…………………………..
Data zawarcia umowy1/odbioru2(*)………………………………………..……………….
……………………………………
Podpis konsumenta(-ów)